Wrocław
+48 608 377 215
info@delfit.pl

Kondycja ciała
i umysłu

Gimnastyka w wodzie

Gimnastykę w wodzie może uprawiać każdy, bez względu na wiek. Ma same zalety: pomaga schudnąć, zmniejszyć cellulit, odprężyć się. Wzmacnia także mięśnie, poprawia kondycję.

Aquaaerobic - gimnastyka w wodzie

Aquaaerobic - gimnastyka w wodzie

Sport to zdrowie. Odpowiednio dobrane ćwiczenia sprawią, że staniemy się smuklejsze i szczęśliwsze, a nasza kondycja znacznie się poprawi. Jednak nie każdy ma wystarczająco dużo zacięcia, żeby ćwiczyć regularnie. Dlatego osoby o słabszej sile woli powinny wybierać ćwiczenia, które nie są monotonne i nie sprawią, że bardzo szybko wybiorą kanapę zamiast treningu. Dlatego przedstawiamy Wam najciekawsze propozycje klubów fitness. Dzisiaj aqua aerobic.Aqua aerobic to trening idealny dla tych, którzy lubią wodę. Jest bezpieczny, efektywny i przyjemny. Siła wyporu wody pozornie zmniejsza ciężar ciała, co ułatwia wykonywanie ćwiczeń. No i co najważniejsze - trening w wodzie to świetna zabawa.Woda oddziałuje na zanurzone ciało na wiele sposobów - organizm reaguje na jej temperaturę, ciśnienie. Dodatkowo podczas ruchów w wodzie występuje opór związany z tarciem.

Człowiek o wadze 70 kg w wodzie waży około 6 kg, siła wyporu wpływa bowiem na odciążenie ciała, co ułatwia wykonywanie ćwiczeń. Na ciało zanurzone w wodzie działa również ciśnienie hydrostatyczne, które wywiera duży wpływ na ruchy klatki piersiowej (ułatwiając wydech i powodując opór przy wdechu) oraz jamy brzusznej. Siła wyporu i ciśnienie zmniejszają pracę mięśni konieczną do utrzymania pionowej postawy, odciążają stawy i kręgosłup. Umożliwia to dłuższe wykonywanie ruchów, które na lądzie szybciej męczą.

W zależności od głębokości zanurzenia, ułożenia ciała w wodzie i kierunku wykonywania ruchu możesz wykonywać ćwiczenia odciążające, wspomagające, z oporem. W wodzie płytszej wykonuje się ćwiczenia aerobowe i wzmacniające mięśnie, bez użycia dodatkowego sprzętu. W głębszej używa się tzw. makaronów (cienkich 1,5-metrowych pianek wypornościowych). Można na nich siadać, stać, pchać w wodę, zwiększając w ten sposób trudność wykonywania ćwiczeń, np. przeprowadzając ćwiczenia siłowe lub rehabilitujące określone partie ciała.

Do treningu w wodzie używa się również przyborów zwiększających opór. Należą do nich przede wszystkim: rękawice, piankowe ciężarki, plastikowe butelki wypełnione powietrzem, specjalne kołowrotki, przypinane do rąk czy nóg kawałki plastiku w celu zwiększenia powierzchni oporowej. Istnieją ponadto specjalne platformy, podobne do stepów, które zwiększają intensywność oraz wpływają na atrakcyjność zajęć.